Профілактична робота щодо булінгу в ліцеї
Мета: ознайомити ліцеїстів з поняттям, формами і структурою, причинами виникнення булінгу, впливу цього явища на окрему особистість та класний колектив, виховувати в здобувачів освіти почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства, розвивати вміння пошуку шляхів виходу із складної ситуації, формувати навички відповідальної та безпечної поведінки.
Завдання:
*повідомити про поняття, форми, структуру булінгу в освітньому середовищі;
*інформувати про відповідальність за вчинення булінгу, наслідки такої поведінки;
*зрозуміти, які є механізми реагування на випадки булінгу і захист потерпілих осіб;
*дігностика психологічної атмосфери, системи взаємостосунків між однокласниками, соціометрія у класних колективах, де виявлено булінг;
*узагальнення результатів спостережень та діагностика психологічної атмосфери у класному колективі;
*коригування наявних агресивних форм поведінки булерів та формування нових форм поведінки здобувачів освіти переважно за допомогою прикладу педагогів.
Форми роботи:
*служба порозуміння «Довіра»;
* гурток «Крок назустріч»;
*соціально – психологічний театр «Шанс»;
*бесіди;
*тренінгові заняття;
*анкетування;
*індивідуальне та групове консультування.
Конкретна психопрофілактична робота соціально – психологічної служби базується на:
*прогнозуванні можливих ускладнень, які є основним об’єктом діяльності служби;
*визначенні соціально – психологічних умов, за яких ці ускладнення можна попередити або пом’якшити переживання здобувачів освіти;
* розробці системи заходів, які б забезпечували ці умови, із залученням до їх здійснення всіх зацікавлених сторін;
* на застосуванні алгоритму дій, у випадку здійснення булінгу.
