Профілактика насильства та булінгу

Профілактична робота щодо булінгу в ліцеї

Мета: ознайомити ліцеїстів  з поняттям, формами і структурою, причинами виникнення булінгу, впливу цього явища на окрему особистість та  класний  колектив, виховувати в здобувачів освіти почуття емпатії  та переживання до дитини, яка зазнає насильства, розвивати вміння пошуку шляхів виходу із складної ситуації, формувати навички відповідальної та безпечної поведінки.

  Завдання:

*повідомити про поняття, форми, структуру булінгу в освітньому  середовищі;

*інформувати про відповідальність за вчинення булінгу, наслідки такої поведінки;

*зрозуміти, які є механізми реагування на випадки булінгу і захист потерпілих осіб;

*дігностика  психологічної атмосфери, системи взаємостосунків між однокласниками, соціометрія у класних колективах, де виявлено булінг;

*узагальнення результатів спостережень та діагностика психологічної атмосфери у класному колективі;

*коригування наявних агресивних форм поведінки булерів та формування нових форм поведінки здобувачів освіти  переважно за допомогою прикладу педагогів.

Форми роботи:

*служба порозуміння  «Довіра»;

* гурток «Крок назустріч»;

*соціально – психологічний театр «Шанс»;

*бесіди;

*тренінгові заняття;

*анкетування;

*індивідуальне та групове консультування.

Конкретна психопрофілактична робота соціально – психологічної служби базується на:

*прогнозуванні можливих  ускладнень, які є основним об’єктом діяльності служби;

*визначенні соціально – психологічних умов, за яких ці ускладнення можна попередити або пом’якшити переживання здобувачів освіти;

* розробці системи заходів, які б забезпечували ці умови, із залученням до їх здійснення  всіх зацікавлених сторін;

* на застосуванні алгоритму дій,  у випадку здійснення булінгу.