План
заходів щодо профілактики булінгу та кібербулінгу в КЗО «Ліцей «Борисфен» ДОР»
у 2022 – 2023 навчальному році
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
Діагностичний етап | ||||
1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в класних колективах | Вересень, жовтень | Психолог, соціальний педагог | |
2. | Опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – визначення рівня тривоги та депресії здобувачів освіти. | Усі категорії учасників освітнього процесу | Протягом року | Класні керівники, вихователі, практичний психолог, соціальний педагог |
Інформаційно-профілактичні заходи | ||||
1 | Обговорення питання протидії булінгу онлайн «Роль сім’ї в профілактиці насильства, булінгу, формуванні ненасильницької поведінки та вирішенні конфліктів мирним шляхом» | Батьки здобувачів освіти | Вересень | Класні керівники, вихователі |
2 | Засідання методичного об’єднання вихователів на тему «Протидія кібербулінгу в колективі здобувачів освіти під час дистанційного навчання» . | Вихователі | Жовтень | Керівник методоб҆єднання |
3 | Контроль стану попередження випадків булінгу та кібербулінгу. | Нарада при директорі | Грудень | Заступник директора з ВР |
4 | Круглий стіл для педагогічного колективу « Як протистояти кібербулінгу серед підлітків?» | Педагогіч-ний колектив | Лютий | Психолог, соціальний педагог |
5 | Формування у членів педагогічного колективу вміння запобігати негативним явищам та освоєння методів налагодження взаємодії. | Педагогічні працівники | Січень | Адміністрація ліцею, психолог, соціальний педагог |
6 | Проведення годин спілкування «Емоції, які вони бувають?», Як подолати негативні емоції?», «Конфлікти та шляхи їх вирішення» (онлайн). | 5-9 класи | Протягом року | Психолог, соціальний педагог |
7 | Підвищення ролі Ради з профілактики правопорушень в питаннях профілактики булінгу та кібербулінгу. | Жовтень | Заступник директора з ВР, соціальний педагог | |
8 | Робота служби порозуміння ліцею та активне залучення медіаторів до вирішення питань прояву насильства , булінгу та кібербулінгу серед здобувачів освіти. | Вересень, протягом навчального року | Соціальний педагог, психолог | |
9 | Проведення годин спілкування «Правова свідомість, правова поведінка, відповідальність за своє життя» | 5-9 класи | Листопад, березень | Соціальний педагог, вихователі |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | ||||
1 | Проведення консультацій та бесід щодо формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування під час дистанційного навчання. | 4-11 | Протягом року | Класні керівники, вихователі, психолог, соціальний педагог |
2 | Перегляд відеороликів, створених медіаторами ліцею, в яких піднімаються проблеми вирішення конфліктів мирним шляхом. | 5 – 11 | Листопад-грудень | Психолог, соціальний педагог, медіатори,вихователі |
3 | Перегляд відеороликів , години спілкування з теми «Дружба – це …» , «Я вмію дружити», « Ми дружній клас». | 5-8 класи | Січень-лютий | Вихователі, класні керівники |
4 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» (онлайн). | 4-11 | 10-14 грудня | Вихователі, вчитель правознавства, психолог, соціальний педагог |
5 | Проведення заходів в рамках акції «16 днів проти насильства» (за окремим планом). | 4-11 | 25.11 – 10.12 | Вихователі, соц.. педагог, психолог |
6 | Проведення заходів щодо протидії булінгу та кібербулінгу в рамках тижня соціально – психологічної роботи | 4 – 11 | Квітень | Соціальний педагог, психолог |
Психологічний супровід | ||||
1 | Діагностика стану психологічного клімату здобувачів освіти по класам. | 7,8,9 | ІІ семестр | Психолог, соціальний педагог |
2 | Спостереження під час навчального процесу та в позаурочний час за дітьми, які потребують особливого підходу у вихованні під час дистанційного навчання. | 4-11 | Протягом року | Психолог, соціальний педагог |
3 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | 4-11 | Протягом року | Психолог, соціальний педагог |
4 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | 4-11 | Протягом року | Психолог, соціальний педагог |
5 | Проходження навчання за програмою «Фізична безпека та протидія насиллю» у рамках комплексного курсу з безпеки «Курс-100» Міжнародного освітнього центру Safety Park. | Педпрацівники | Травень | Психолог, соціальний педагог, педпрацівники |
Робота з батьками | ||||
1 | Оновлення інформації – пам’ятки на сайті ліцею для батьків «Шкільний булінг і кібербулінг. Як припинити третирування дитини в ліцеї та допомогти їй». | Жовтень- листопад | Соціальний педагог, психолог | |
2 | Індивідуальні консультації та бесіди в телефонному режимі з батьками щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини вдома та серед однолітків. | Батьки | Протягом року | Класні керівники, вихователі, психолог, соціальний педагог |
Інформаційна робота через інтернет-сторінки | Протягом року | Заступник директора з ВР, соціальний педагог, психолог | ||
3 |