Заходи соціально-психологічної служби

З 25 листопада по 10 грудня в ліцеї проводилась акція «16 днів проти насильства».

В процесі підготовки до березневої педради 2021 року «Про роботу педагогічного колективу щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в учнів ціннісних життєвих навичок» у  соціально-психологічній службі ліцею   виникла ідея провести  обговорення  із здобувачами освіти, педагогами та  батьками   на тему  «Конфлікт між дорослими та дітьми  це – загроза чи можливість?». Через адаптивний карантин  ми застосували анкетування, як доступний формат взаємодії.  У анкетуванні, проведеному у лютому , взяли участь  — 40  батьків ліцеїстів  5-10 класів; 22 педагога та 50 здобувачів освіти    6-10 класів  ( всього  112   учасників).

   У китайській мові для визначення конфлікту використовують два ієрогліфи, один з яких має значення «криза», інший «можливість». Конфлікт завжди відкриває перед людьми  нові можливості. А наскільки ці можливості вдається реалізувати, залежить від людини, її готовності до співпраці, поведінки в конфліктній ситуації, засвоєних у дитинстві батьківських установок.

  Аналізуючи анкети дорослих та дітей,   ми дійшли до висновку, що усім нам не достає кому часу, а кому й знань щодо  застосування  конструктивних прийомів у  вирішенні конфліктних ситуацій.

  Пропонуємо  інформацію, яка буде корисною  батькам  та ліцеїстам з питання, порушеного  анкетуванням:  «Конфлікт між дорослими та дітьми – загроза чи можливість?».

  Які  позитивні  явища породжують конфлікти?

  • людина  отримує  певний  життєвий досвід;
  • вирішення конфлікту сприяє пошуку істини;
  • посилюється  відповідальність;
  • людина отримує можливість відкрито переконати інших  у своїй правоті, отримати підтримку;
  • людина набуває певного досвіду розуміти іншого, співчувати, надавати   допомогу;
  • при співпраці можна знайти друзів;
  • людина отримує змогу переглянути і переоцінити свої відносини з іншими та власні погляди на життя;
  • людина вчиться методам упередження конфліктних ситуацій;
  • відпрацьовуються   вміння «оминати гострі кути»;
  • конфлікти породжують відповідальність, заперечують бездушність, стимулюють оновлення.

  Пропонуємо   до обміркування питання, які  здатні допомогти контролювати власну поведінку при конфліктному спілкуванні

  1. Чи бажаю я, щоб конфлікт вирішився без втрат, не розірвав наші відносини?
  2. Як би я відчував себе на його місці?
  3. Чи вислухав я його як потрібно?
  4. Як я можу висловити  свою думку без нападів та звинувачень?
  5. Чи не зловживаю я своєю владою?
  6. Чи допоможе у вирішенні складної ситуації розповідь про те, що саме я зараз відчуваю?
  7. Що саме я хочу змінити і чого хочу досягти?
  8. У чому я можу піти на поступки?

ПЛАН

проведення акції «16 днів проти насильства» в КЗО «Ліцей «Борисфен» ДОР»

25.11 – 10.12. 2020 року

  № з/п      Назва заходівМісце проведення,учасникиДата, час проведенняВідповідальний за виконання
1.1.Інформаційний стенд «Акції  16 днів проти насильства» 2.Заняття гуртка «Крок назустріч»Вестибюль   Члени гуртка25.11    Соціальний педагог, психолог  
  2.Тематична виставка книг, брошур, журналів, буклетів «Ми проти насильства»  Бібліотека  26.11- 10.12    Бібліотекар
3.Проведення тематичних уроків правознавства, історії, в рамках акції «16 днів проти насильства»7 – 10 класи26.11-30.11, згідно розкладуВчителі — предметники
4.Година спілкування з соціальним педагогом  та психологом «Корені насильства. Як протистояти булінгу»  7 клас27.11Соціальний педагог, психолог
5.Поради батькам «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»      4-10 класи30.11Вихователі, соціальний педагог
6.      Година спілкування з лікарем «СНІД – загроза для людства. Обери життя!»8 – 10 класи01.12Старший лікар
  7.  Заняття гуртка «Крок назустріч» за програмою «Вирішення конфліктів мирним шляхом»  3-5 класи02.12Соціальний педагог, психолог
8.Анкетування учнів  5 і 6 класів «Булінг та його прояви в підлітковому віці»  5-6 класи02.12Соціальний педагог
9..Урок доброти до Дня людей з інвалідністю «Можливості обмежені – здібності безмежні»2- 9 класи03. 12Вихователі
10.  Година відкритих думок «Скажи домашньому насильству «Ні!»3-10 класи04.12Вихователі
11.    Година спілкування з психологом «Шляхи протидії торгівлі людьми»      9   клас      07.12      Психолог    
12.  Виставка малюнків «Світ без насильства очима дітей»    2 – 4 класи        07.12    Вчитель малювання, вчителі 1-4 класів
13.Корисні поради  «Згадаємо телефони безоплатної правової допомоги»4-10 класи07.12Вихователі
14.Тематичний випуск новин «Ми проти насильства»Шкільне телебачення, вестибюль08. 12Бібліотекар, соціальний педагог, психолог
15.Міжнародний день прав людини.   1. Всеукраїнський урок «Права дитини» . Перегляд відеоролика «Права дитини» ( виступ  учасників шкільного соціально – психологічного театру «Шанс».      2- 9 класи              10.12      Вихователі