Заходи з профілактики насильства та булінгу

2022-2023 навчальний рік

Виховний захід «Стоп, булінг!» 5-ті класи

Пам’ятка. Права дитини на захист від усіх форм насильства ( булінг) 7-8 клас

Інформаційно — профілактична година «Мій улюблений світ — без насильства»

Тематичний діалог «Булінг та кібербулінг: знати, щоб запобігти»

Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

з 25 листопада по 10 грудня 2022 року

Службою медіації «Довіра» було створено відеоролик «МИ проти насильства!»

Вихователі ліцею провели низку просвітницьких заходів

2021-2022 навчальний рік

З 25 листопада по 10 грудня в ліцеї проводилась акція «16 днів проти насильства»

Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

В ліцеї «Борисфен» з 16 по 20 вересня проходив Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу.

В ході тижня здобувачі освіти ознайомилися з інформацією про булінг, розміщеною на стенді.

В 3-х і 4-х класах проведено годину спілкування з соціальним педагогом та психологом «Як не допустити проявів булінгу в нашому освітньому закладі?», «Вирішуємо конфлікти мирним шляхом». Учні 3-5 класів із задоволенням подивилися сценку «Будемо миротворцями», яку підготували актори соціально-психологічного театру «Шанс» разом із медіаторами, а також поспілкувались з медіаторами.

Здобувачі освіти 3-11 класів переглянули відеоролик — рекламу служби порозуміння ліцею «Довіра», стали учасниками різноманітних заходів до Всеукраїнського тижня з протидії булінгу, які проводили вихователі та класні керівники.

Вихователями були проведені виховні заходи, спрямовані на поглиблення знань учнів з теми булінгу та шляхів його подолання та профілактики.

3-ті класи

6-7 класи

8-9 класи

2020-2021 навчальний рік

В процесі підготовки до березневої педради 2021 року «Про роботу педагогічного колективу щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в учнів ціннісних життєвих навичок» у  соціально-психологічній службі ліцею   виникла ідея провести  обговорення  із здобувачами освіти, педагогами та  батьками   на тему  «Конфлікт між дорослими та дітьми  це – загроза чи можливість?». Через адаптивний карантин  ми застосували анкетування, як доступний формат взаємодії.  У анкетуванні, проведеному у лютому , взяли участь  — 40  батьків ліцеїстів  5-10 класів; 22 педагога та 50 здобувачів освіти    6-10 класів  ( всього  112   учасників).

   У китайській мові для визначення конфлікту використовують два ієрогліфи, один з яких має значення «криза», інший «можливість». Конфлікт завжди відкриває перед людьми  нові можливості. А наскільки ці можливості вдається реалізувати, залежить від людини, її готовності до співпраці, поведінки в конфліктній ситуації, засвоєних у дитинстві батьківських установок.

  Аналізуючи анкети дорослих та дітей,   ми дійшли до висновку, що усім нам не достає кому часу, а кому й знань щодо  застосування  конструктивних прийомів у  вирішенні конфліктних ситуацій.

  Пропонуємо  інформацію, яка буде корисною  батькам  та ліцеїстам з питання, порушеного  анкетуванням:  «Конфлікт між дорослими та дітьми – загроза чи можливість?».

  Які  позитивні  явища породжують конфлікти?

  • людина  отримує  певний  життєвий досвід;
  • вирішення конфлікту сприяє пошуку істини;
  • посилюється  відповідальність;
  • людина отримує можливість відкрито переконати інших  у своїй правоті, отримати підтримку;
  • людина набуває певного досвіду розуміти іншого, співчувати, надавати   допомогу;
  • при співпраці можна знайти друзів;
  • людина отримує змогу переглянути і переоцінити свої відносини з іншими та власні погляди на життя;
  • людина вчиться методам упередження конфліктних ситуацій;
  • відпрацьовуються   вміння «оминати гострі кути»;
  • конфлікти породжують відповідальність, заперечують бездушність, стимулюють оновлення.

  Пропонуємо   до обміркування питання, які  здатні допомогти контролювати власну поведінку при конфліктному спілкуванні

  1. Чи бажаю я, щоб конфлікт вирішився без втрат, не розірвав наші відносини?
  2. Як би я відчував себе на його місці?
  3. Чи вислухав я його як потрібно?
  4. Як я можу висловити  свою думку без нападів та звинувачень?
  5. Чи не зловживаю я своєю владою?
  6. Чи допоможе у вирішенні складної ситуації розповідь про те, що саме я зараз відчуваю?
  7. Що саме я хочу змінити і чого хочу досягти?
  8. У чому я можу піти на поступки?

ПЛАН

проведення акції «16 днів проти насильства» в КЗО «Ліцей «Борисфен» ДОР»

25.11 – 10.12. 2020 року

До Міжнародного дня боротьби з булінгом.

З метою боротьби з однією з найбільш поширених проблем, з якими доводиться зіштовхуватися у закладах освіти, здобувачі освіти 4 класу в ігровій формі ознайомили дітей 2-а класу з різними видами булінгу та спробували себе в ролі медіаторів

Абетка правознавця «Куди звертатись у разі булінгу». 2-А клас

Обговорення правил поведінки для запобігання булінгу. 2-А клас

Урок-гра «Створення ситуацій булінга». 4 клас

Виховна година «Булінг та шляхи його подолання». 3-А клас

Година спілкування «Ми проти булінгу». 3-Б клас

Відверта розмова «Як протидіяти булінгу?» 8 клас (дистанційне заняття)

Класна година «Булінг – способи протидії». 4 клас

Розмова по колу «Скажи булінгу «НІ». 3-А клас

Подолаємо булінг разом!